Ahad, 17 April 2011

3D Atau Realiti?

Assalamualaikum

Cuba korang lihat gambar-gambar di bawah ni dahulu.












Rasa-rasa korang apa sebenarnya yang aku nak sampaikan melalui gambar-gambar di atas? Sebenarnya aku sengaja nak tonjolkan kehebatan 3d kat korang. Percayakah anda bahawa semua gambar di atas adalah model 3d, bukan gambar realiti.Kalau tak percaya jom tengok gambar sebelum proses render di bawah ni.






Masih tak percaya lagi? percayalah, memang semua gambar di atas adalah 3d! Itulah kehebatan 3d. Dengan 3d, semua benda boleh buat termasuklah benda yang tak pernah wujud kat dunia ni.
*Gambar-gambar ni diambil dari http://www.3d02.com dan http://www.3dtotal.com

Sebelum tu, aku nak kongsi gambar kat bawah ni. Nampak real tak?

Model 3d ni diambil daripada animasi Toy Alive.
















Sudah semestinya tak. Sebab orang yang buat ni masih ditahap beginner.. hehe..
Sampai sini sahaja entri aku kali ni. Terima kasih.

4 comments:

faizlaster berkata...

hebat

cik bAtu berkata...

hebat giler ! wt sdiri kah??

Azmie berkata...

perghh... terbaek...
guna software ape tuh??

Dinie Shuhaimi berkata...

faizlaster- mmg hebat org yg buat tu.

cik batu- yg gambar2 kat ats yg real tu org2 profesional yg buat.. kecuali yg pling bawah skali, yg tu sy buat sendiri..

azmie- kalau x silap sy antara software yg diorang pakai 3ds max, maya, dan zbrush..

Magnifying the Universe


The Universe made possible by Number Sleuth