Jumaat, 4 Mac 2011

SELAMAT DATANG KE BLOG TUTORIAL UNTUK SEMUA



Tutorial Untuk Korang Yang Kreatif
Selamat datang ke blog Tutorial Untuk Semua!! Selepas 2 bulan dok mencari cari link tutorial yg bagus2, akhirnya siap gak blog ni. Blog ini merupakan salah satu blog yang menghimpunkan link tutorial dari serata laman web. Tutorial kat sini kebanyakannya berkaitan dengan kerja-kerja multimedia. Sesiapa yang nak belajar buat animasi, edit video, edit gambar, dan sebagainya, eloklah siggah kat blog aku ni. Banyak tutorial yang bagus-bagus telah aku kumpulkan untuk dimasukkan dalam blog ini. Jadi, bukan aku yang buat kesemua tutorial ni(ada sikit saje tutorial yg aku buat sendiri). Aku cuma cari seberapa banyak link tutorial yang bagus semata-mata untuk korang yg minat buat kerja2 multimedia kreatif ni. Aku rasa seronok buat blog ni sebab sambil2 update blog, secara tak langsung aku boleh belajar.

Bukan Sekadar Tutorial
Walaupun nama blog ni tutorial untuk semua, tapi sebenarnya bukannya 100% aku utamakan tutorial saja. Aku juga akan kongsi info2 lain yang menarik khususnya yg berkaitan dgn multimedia.

Blogger Baru
Untuk pengetahuan korang, pertama kali aku create blog ni masa bulan 8, tahun lepas. Masa tu aku tak tau apa2 pasal  blog. Tapi blog pertama aku tu dah aku delete. Aku tak tau apa yg nk dikongsi sehinggalah aku dapat idea untuk buat blog ni.Oleh sebab aku minat sgt dgn kerja2 multimedia, jadi aku buatlah blog tutorial ni. Kita akn rasa seronok apabila kita buat sesuatu yg kita minat.

Terima Cabaran
Ada kawan aku sorang ni namanya Syafiq Izwan. Dia ni dah lama dlm dunia blog tapi follower masih kurang(tapi sekarang dah byk). Ada satu hari tu selamba aku ada ckp yg aku boleh tarik follower seramai 10 ribu dlm masa setahun dgn yakin. Dia pun cabar aku dan aku terima cabaran ni dgn yakin. Hahaha.. Rasa mcm mustahil la pulak. Syafiq, aku ckp mcm tu bukan lah sebab aku yakin sgt aku boleh dpt follower yg ramai. Aku ckp mcm tu sebab aku nak timbulkan kesungguhan untuk buat blog. Aku tak nak jadi hangat2 taik aym.Kita akn jadi smangat bila ada org cabar kita dan kita akn bersugguh2 untuk mencapainya. Aku tak kisah kalau takde sorang pon nak jadi follower aku, janji blog ni bukan saja berguna untuk aku, tapi berguna untuk org lain jugak.

Saya Budak Baru Belajar
Walaupun aku buat blog tutorial ni tak bermkna aku ni hebat sgt dlm bidang ni. Aku pon dalam proses untuk blajar maklum la aku ni seorang pelajar U baru yg ambik kos brkaitn dgn multimedia. Selain mnt, aku buat blog ni gak sbb nk cari kwn yg mempunyai mnt yg sama dgn aku. Boleh la kongsi idea dan karya sesama.

Sekian, terima kasih.












0 comments:

Magnifying the Universe


The Universe made possible by Number Sleuth