Ahad, 6 Mac 2011

GAMBAR IKLAN YANG KREATIF DAN LUCU


Kali ni aku nak kongsi beberapa gambar iklan yang tersangat la kreatif. Gambar2 ni dibuat dgn menggunakan Adobe Photoshop. Nak tau diorang buat cemana? Ape kata korang cuba usha tutorial artikel Adobe Photoshop kat atas tu. Kat situ banyak tutorial untuk gambar yg kreatif. Korang cuma perlu tau teknik yg ditunjukkan dan cuba buat sendiri ikut ke-kreatifan masing2. Sapa2 yg ada otak yg kreatif amat rugi lah kalau tak belajar Adobe Photoshop sebab Photoshop merupakan salah satu platform untuk menunjukkan ke-kretifan kita.

Photoshop + Kreatif  = Gambar macam kat bawah ni...

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen
Sapa la hadiahkan seluar kt duyung ni

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen
Dont try it at err.. err..

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen
Jaga2. Kna pijak dgn lembu kang...

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen
Anak angkat kot

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen
pergh!

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen
Korang paham x gmbar ni? Pandai2 la korang memahaminya

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen
Kembar ke ni?

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen
Jgn tebang pokok-pokok kat hutan  (Pesanan dr WWF)

40 Extremely Creative Advertisements I have Ever Seen


The funniest advertisements ever!

The funniest advertisements ever!

The funniest advertisements ever!

The funniest advertisements ever!


Takat ni je aku kongsi. Lain kali aku kongsi byk lg gambar2 yg best khas untuk korang. Just tunggu..
Sumber : Merata website aku cari. Dah tak ingat. haha..


9 comments:

Fadzli Amir berkata...

Salam kenal..memang cool beb....

~ Cik Azz ~ berkata...

Kalau la pandai buat benda alah ni.. nak jugak menerai.. Tapi dah tak pandai, tengok je la...

Kreatif la orang yang mereka semua ni...

Salam kenal ya.. =)

topimagine berkata...

pleng suka gambar first tu.. hhuhu.. stylo gler :)

Dinie Shuhaimi berkata...

fadzli- tu la, otak diorang yg wat ni mmg kreatif r..
cik aziz- xpe, try je. lama2 pandai la..

Dinie Shuhaimi berkata...

topimagine- sama la, mmg stylo.. haha..

Khairul Amry Mohamad Puad berkata...

kelakar la jjugak gambar2 tu.hehehehe..salam kenal bro.singgah dari blog syafiq :)

Dinie Shuhaimi berkata...

amry- salam knl gak. tq sbb singgah blog ni..

AkuMuzikFilem berkata...

faham gambar ikan dalam akuarium tu. hehe

Dinie Shuhaimi berkata...

akumuzikfilem- haha.. kalau x phm jgk x tau la..

Magnifying the Universe


The Universe made possible by Number Sleuth